Handicart Nieuwsbrief Nieuwsbrief Indien deze email niet goed zichtbaar is,
klik dan hier voor de online versie.
 

Informatie pashouders Stichting Handicart

Maarn, 11 augustus 2018

Deze e-mail is bestemd voor:


Geachte heer, mevrouw,

Het zal u niet ontgaan zijn wanneer u gebruik heeft gemaakt van onze Handicarts dat er de laatste tijd enige veranderingen zijn geweest. Allereerst is er sinds ruim een jaar een GPS systeem op alle Handicarts aangebracht. Dat is gebeurd om het mogelijk te maken om te blijven spelen, bijvoorbeeld ook wanneer de golfbaan nat is. Kwetsbare gebieden zoals tees, greens, heide en ook natte fairways worden dan beschermd.

Daarmee wordt het mogelijk de karren langer door te laten rijden bij slecht weer. Dat is natuurlijk in het belang van alle pashouders.

MijnHandicart terminal


(voorbeeld van een MijnHandicart terminal)

Dit jaar zal Stichting Handicart op alle banen waar Handicarts van de stichting rijden kastjes (terminals) plaatsen waarmee pashouders de Handicarts kunnen reserveren, waarmee zij kunnen inchecken en waarmee zij het gebruik van de Handicart direct kunnen afrekenen. U kunt de terminal vergelijken met de kastjes die worden gebruikt bij het openbaar vervoer om een OV chip kaart te lezen.

Op de banen waar geen Handicarts van de stichting rijden worden iets andere terminals geplaatst. Dat zijn de banen waarmee de stichting een overeenkomst heeft dat haar pashouders tegen een gereduceerd tarief van de karren gebruik kunnen maken. Op deze terminals zitten geen knoppen. Met het kastje kan worden gekeken of een Handicartpas nog geldig is.

RESERVEREN. INCHECKEN EN BETALEN
Via MijnHandicart kan iedere pashouder een Handicart reserveren op alle banen die de mogelijkheid geven dit op afstand te doen. Dat kunt u doen via de website "MijnHandicart", via de nieuwe "MijnHandicart App" en via de terminals die op de banen geplaatst worden. Op veel banen zal het ook mogelijk blijven om via de receptie een Handicart te reserveren.

De terminals worden nu geplaatst en u zult in de loop van dit jaar bij steeds meer banen een reservering kunnen maken.

Wanneer u via de website of de nieuwe App een Handicart heeft gereserveerd kunt u op de golfbaan via de terminal inchecken. De terminal "vraagt" (via de blauwe oplichtende knoppen) of u alleen speelt, of u met een tweede pashouder samen speelt, of met een niet-pashouder.  Op iedere golfbaan is hiervoor een instructiekaart aanwezig (klik hier voor een voorbeeld). Wanneer u bent ingecheckt verschijnt in het display het karnummer van de Handicart die voor u klaar staat.
QR code

(voorbeeld van een QR code)

Met de MijnHandicart App kunt u ook inchecken op de golfbaan via de QR scanner op uw telefoon. De QR code is een vierkantje met verschillende zwarte en grijze vlakjes. Iedere golfbaan met Handicarts heeft een eigen QR code.  Wanneer u deze code scant komt u vanzelf op de betreffende MijnHandicart pagina van de App.

MijnHandicart App voor alle pashouders beschikbaar
De MijnHandicart App is vanaf heden voor iedere Handicartpashouder beschikbaar. De oude App blijft voorlopig nog bestaan maar zal niet verder worden bijgehouden. U kunt deze App ook gebruiken om, net als bij de oude App, uw pas te laten zien.

U kunt de MijnHandicart App nu dus ook gebruiken om een Handicart te reserveren en om in te checken wanneer u op de golfbaan bent.
De nieuwe App is een zogenaamde web based App. U gaat niet naar een webshop om hem te down loaden. U kunt via de browser op uw telefoon direct naar de website gaan. Hoe u de MijnHandicart App kunt installeren en gebruiken wordt hieronder uitgelegd.

Wat kunt u verwachten?
  1. Op alle banen waar Handicarts van Stichting Handicart rijden, wordt het nieuwe reserverings- en  betaalsysteem ingevoerd. U zult straks op steeds meer banen de Handicart zelf kunnen reserveren. Om te zien hoe dit gaat klik hier.
  2. Speelt u op een baan waar Handicarts rijden dan ontvangt u tijdig bericht wanneer het systeem op uw baan actief wordt.
  3. Op alle banen waar Stichting Handicart een overeenkomst heeft dat haar pashouders tegen een gereduceerd tarief gebruik mogen maken van de karren komt een terminal waarmee gekeken kan worden of een pas geldig is.
  4. Iedere keer dat u een ronde heeft gereden in een Handicart op een baan waar het nieuwe systeem actief is krijgt u van ons een e-mail waarin wordt gemeld dat wij een rondje hebben doorgekregen. (Deze melding kan op uw verzoek ook worden stop gezet).
  5. Aan het begin van de maand krijgt u per e-mail een totaaloverzicht van alle rondes toegestuurd met de bijbehorende factuur voor de kosten van de door u gereden rondes in de afgelopen tijd.
  6. Mocht het overzicht niet kloppen dan horen wij dat natuurlijk graag. U kunt dan een e-mail sturen naar secretariaat@handicart.nl
  7. Na ontvangst van de factuur worden de kosten via automatische incasso afgeschreven van uw rekening. Dat gebeurt van het rekeningnummer waar wij ook uw registratiekosten van mogen afschrijven.
  8. De hiervoor door u afgegeven machtiging mogen wij voor vergelijkbare doeleinden gebruiken. Daarmee wordt voorkomen dat wij alle pashouders opnieuw moeten vragen een getekend formulier op te sturen.

Wat is handig om te weten
Waarom doet Stichting Handicart dit ?
Door het ieder jaar stijgend aantal Handicartpashouders heeft Stichting Handicart besloten zoveel mogelijk processen te automatiseren. Het hierboven genoemde systeem is daar één voorbeeld van.

Jaarlijks worden er nu meer dan 125.000 rondes gereden. Het administreren van de rondes en de bijbehorende betalingen is te omvangrijk om met de hand te (blijven) doen. Met deze stap willen wij het voor iedereen eenvoudiger maken.

Stichting Handicart gaat nu direct met u afrekenen.
Dit heeft voor alle betrokkenen een aantal voordelen. Voor u als pashouder omdat u met uw pas in het hele land op 112 banen 726 Handicarts kunt gebruiken zonder dat u direct hoeft te betalen. Voor de golfbanen omdat zij hierdoor minder administratie hoeven te voeren en tenslotte voor Stichting Handicart omdat wij direct met u kunnen afrekenen.

Hoe werkt het?
Via een nieuwe website (en ook een nieuwe App voor op uw telefoon) kunt u zelf uw Handicart reserveren.

U kunt eenvoudig zelf inloggen en van het systeem gebruik maken. (klik hier om te handleiding te lezen). Hiervoor maakt u gebruik van het e-mailadres dat bij ons bekend is. Wanneer u het wachtwoord niet weet gebruikt u de functie: "wachtwoord vergeten". Daarmee kunt u eenvoudig uw wachtwoord (opnieuw) instellen.

Heeft u een Handicart gereserveerd dan hoeft u zich alleen nog door middel van uw Handicartpas aan te melden bij de terminal. Gebruikt u de App dan kunt u dit met de QR scanner op uw telefoon doen. Via de scanner logt u direct in op de website MijnHandicart.

Zodra het systeem uw reservering herkent, wordt de voor u gereserveerde Handicart vrijgegeven. U ziet op de terminal het nummer van de voor u klaar staande Handicart.

Hoe krijgt u de nieuwe App op uw smart phone?
Door in te loggen op MijnHandicart (zie de link naar de handleiding hierboven) kunt u de instructiefilm bekijken waarop getoond wordt hoe u de App kunt down loaden. (klik hier om de instructies te bekijken).
Let op: Er is een iets andere procedure wanneer u een telefoon met Android als besturingssysteem gebruikt. Daarom zijn er twee filmpjes.

Wat gebeurt er wanneer uw betaling niet door ons wordt ontvangen?
Wanneer wij geen betaling ontvangen omdat de betaling wordt gestorneerd sturen wij u een e-mail toe met een betaallink. Daarmee kunt u het verschuldigde bedrag alsnog via iDEAL voldoen.

Voor iedere stornering worden aan ons kosten in rekening gebracht. Hetzelfde geldt voor een iDEAL betaling. Daarom brengen wij u in een dergelijk geval € 1,00 extra op de totale kosten van de maandelijkse factuur in rekening.

Wanneer het verschuldigde bedrag na twee weken niet is ontvangen sturen wij een herinnering. In het geval dat daar ook geen betaling zou volgen wordt de Handicartpas gedeactiveerd.

U kunt dan vanaf dat moment geen Handicart meer gebruiken tegen het gereduceerde tarief.

Hoe gaat  het nu verder in zijn werk?
Op steeds meer banen zal het systeem ingevoerd worden. Het reserveren van Handicarts is via de website en de App mogelijk. Op veel banen zal het ook mogelijk zijn dit via de receptie te blijven doen.


(voorbeeld van de huidige Handicartpas)

Heeft u een geldige Handicartpas?
Het systeem controleert aan de hand van een chip in de pas of uw Handicartpas geldig is. De Handicartpas ziet er uit zoals hierboven weergegeven. Er staat geen jaartal meer op. In de kaart zit een chip. Via de chip wordt bij de terminals de geldigheid van de pas gecheckt.

Worden "no shows" ook gefactureerd?
Het kan voorkomen dat (wegens bijvoorbeeld slecht weer) u niet kunt spelen. Wanneer u dan wel een reservering heeft gemaakt zal die door golfbaan worden geannuleerd. Deze rondes worden niet gefactureerd en u krijgt daar dan ook geen bericht over.

Reserveert u voor een medepassagier?
U kunt heel eenvoudig voor een medepassagier reserveren. Daarbij gelden de volgende regels.
1. Is uw medepassagier ook pashouder dan dient u het pasnummer en de achternaam in te vullen. De kosten worden dan direct met deze pashouder verrekend.
2. Is uw medepassagier geen pashouder dan worden de kosten met u verrekend.
3. Heeft u wel gereserveerd voor een medepassagier maar speelt deze medepassagier niet mee? Dan is het belangrijk dat u de reservering zelf annuleert. Dit omdat anders de extra kosten aan u in rekening worden gebracht. U kunt daarna direct zelf een nieuwe reservering maken.

Wanneer u vragen heeft over de werking van het systeem kunt u hierover natuurlijk vragen stellen. Stuur dan een e-mail naar: secretaris@handicart.nl

Stichting Handicart wenst u een goed golfseizoen toe!

         

                                KEEP THEM ROLLING  !
 
Stichting Handicart  |  Kapelweg 44  |  3951 AD Maarn  |  Tel: 0343 - 438 470  |  secretariaat@handicart.nl
© Copyright 2018
Afmelden | Contact | Disclaimer
Linkedin Facebook Twitter